onsdag 5 januari 2011

Sälen ....dag 3...

Det var lite roligt med tankebubblor... Här kommer den här dagens..

"Var rädd om din kropp. Din själ bor där"

Halv 8 vaknade barnen. Jag tänkte försöka sätta lite fart så vi kommer iväg lite tidigare och kanske kan åka "Familjebacken" hyfsat tidigt, innan skidskolan, idag. Då har det förhoppningsvis inte hunnit bildas små "snökullar" och inte bli isit i backarna vilket gör att det är lite lättre för mig att ploga bakom Fina. Vi får se om det blir så.
Igår snöade det säkert 10-15 cm! Vi har haft tur med temeraturen för den har legat mellan -8 & -9 grader varje dag så det har absolut inte varit för kallt.
En massa i magen måste man ha innan man ger sig ut i backarna.. 2 förväntansfulla busfrön..
Här är hela familjen i sittliften! Första åket blev i en blå backe ~ Skogsbacken. Det var inte som jag hoppats ~ snökullsfritt ~ så när jag skulle svänga drog jag till i "tömmarna" och välte Fina.. Något småsur blev hon första gången.. Andra och tredje gången blev hon rasande... Vilket humör! Undrar vem hon har fått det efter?
I dagens blogg är det mest bilder på Fina, för hon och jag har åkt i barnbackarna. Felix och Jonas har avancerat till de lite större backarna. OJ vad barnen utvecklas massor!!!
Jonas har varit dålig på att fota Felix.. Får bättra på oss tills imorgon.
Här är Fina i skidskolebacken. Hon övar helt själv på svängarna ~ hon åkte jättefin slalom mellan pinnarna och så har hon övat på "glass-struten" dvs att bromsa och stanna.
Här är vi i knappliften. Fina är JÄTTEDUKTIG!!!
..och så var det det där med att ta sig bort från liftspåret.. Inte så lätt när det lutar.. då åker man ju lätt bakåt. Men här visar Fina precis hur man kan göra.. Gå sidledes. Inte så lätt i början när man måste hålla reda på skidorna och så gäller det att flytta rätt fot först så man inte korsar skidorna..Då faller man som en fura.
Jag tog några kort i "farten". Jag glömde nästan bort att lite längre fram kom några gupp som Fina så gärna åkte på.. Jag höll på att trilla, men klarade mig precis..Phuu!
Här håller hon bra fart framåt. Kortet taget i farten då jag åker brevid.
När klockan var strax innan fyra, kände vi att vi började bli lite trötta (mest jag då.. men det låter bättre när jag skriver "vi")
Här var Jonas och Felix och övade hopp. Fina ville också! ´"Jag vill upp där" sa hon och pekade på den högsta rampen!!

"Nä, nä, nä" sa pappa. "Du, Fina, åker här från backen och Felix åker från den mindre rampen"

Den gråa skuggan är Felix som susar ner från rampen.. Att han vågar?!?
Jonas åkte inte heller från den lilla rampen, men han fick god fart och mittemot är det som ett hopp som han hopppade på och gjorde 6 stycken 180! Helnöjd var han. En liten stund var vi här. När klockan var fyra åkte vi hem. En mycket öm-i-varje-muskelmamma hann knappt innanför dörren förrän bastun sattes igång och så fort den fått lite värme så intogs den tills värmen spred sig skönt i kroppen.

2 kommentarer:

  1. Härligt att ni trivs och har det bra och OJ va man blir sugen på skidåkning.
    Och...ni har ju halva tiden kvar...gottegrisar.
    Krama ungarna från Moffe

    SvaraRadera
  2. Hääärligt att få se.....men vad gör ni på kvällarna..../M

    SvaraRadera