söndag 9 januari 2011

Helga vilodagen

"Borta bra men hemma bäst"

Jaha, då passade tankebubblan bra för den här dagen också.

När vi lämnade Tandådalen igår, sa Fina att hon var sugen på muffins. Det sa hon flera gånger under hela resan hem och jag lovade henne då att vi skulle baka idag...
Så det gjorde vi. De blev jättegoda!

Neo kom och lekte med Felix idag. Felix blev så glad! Fina fick också vara med.
Annars har vi bara hängt i soffan. Jonas känner sig sjuk och jag har mest varit trött och lat.

Isgata har vi ner till gården och mycket is inne på gårdsplanen ~ halt som attan. Jag trodde i min enfald att jag skulle få gnägg när jag kom in i stallet idag, men ikke?!?
Glad blev jag ialla fall när jag såg att regnet lyckats få bort en del snö och att man lyckades skymta liiiite gräs runt boken.

Idag är det Jonas som gör middagen ~ falukorv i ugn.
Ikväll, när jag skulle ta in hästarna, fick jag mitt gnägg ~ myyysigt!
När de fått sin mat, barjag in en stol i TickNocks box och hoppade upp och satte mig på honom. Det var längesen.. Jag satt där länge och bara myste...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar