fredag 7 januari 2011

Sälen ~ dag 5

"Uppmuntran ger uthållighet"

Idag är det fredag och det var sista skidskoledagen idag. Jag kan bara meddela att det gör fortfarande precis lika ont i alla muskler i kroppen.
Solen tittade fram en liten stund idag ~ för första gången på alla de här dagarna vi varit här. Man får vara glad för det lilla.

Här kommer Lisa & Iza ~ Finas skidlärare. Härlig bild på dem!

Fast att det bara var - 5 grader idag så kändes det kallare än de andra dagarna. Här ser ni Jonas vintermundering för dagen.

I väntan på skidlärarna busade jag med Fina.. Kittlade det stackars barnet tills hon kiknade av skratt. hon kunde ju knappt röra sig med vinterutstyrsel, hjälm och skidor på. Men när jag slutade sa hon " Mer!! Mer!!"


Idag skulle Smygarna och Snögubbarna upp i Familjebacken igen. Jonas hann nästan fota Felix i sittliften..

2 gånger hann båda grupperna att åka. Givetvis var ju Smygarna snabbare. Här kommer Felixgruppen mellan Familjebacken och Skogsbacken. Det är Felix som åker inne bland granarna.



Här kommer Finagänget. Det är Fina längst till vänster i bild..väldigt bredbent. Familjebacken åker de i.



Finagänget lite längre ner i backen. Fina är nr 6 av barnen...


Efter skidskolan fick barnen ett diplom!
De ville givetvis åka massor mer och fick åka lite i barnbacken. Sen lockade jag hem familjen till stugan för att äta lite pannkakor. Jag passade på att basta och bli genomvarm igen och Jonas tog sig en tupplur på soffan och jag i sängen. Sköönt! Felix väckte mig efter en halvtimme och ville iväg och åka mer. Vi hade lovat dem att åka bort till Hundfjället och åka kvällsåk där så det gjorde vi.
Vi började med att gå bort till Trollskogen och titta på trollen.

..och titta.. det fulaste trollet av dem alla i fönstret ~ Trollmor herself!

Efter trollskogen åkte vi ett gäng gånger i backarna. Felix stod på som det vore störtlopp ~ shit vad duktig han är och vad FORT det går!
Fina ville åka "ormen/tufftufftåg" med mig och Jonas, dvs att jag åker först och sen de andra efter och och svänger där jag svänger. Fina är såååå duktig och har också bra fart och skitfina svängar.
Jonas vurpade både i liftkön och i backen. Han är lite öm både här och där, men jag tror han överlever.
Vilka skidungar vi har!

1 kommentar:

  1. Häftigt...ser att de har satt skydd på granarna där barnen åker....smart....imorgon är det hemfärd.....kör försiktigt/Kram Mamma

    SvaraRadera